Komisja Społeczno-Oświatowa
- Rodzaj: komisja stała
- Data powołania: 20-05-2024
- Uchwała powołująca: UCHWAŁA NR II/5/24 RADY GMINY REWAL z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania
- Zakres działania:
Zakres działania komisji obejmuje zadania dotyczące w szczególności:
1) Opiniowanie projektów uchwał z zakresu oświaty, kultury, sportu, ochrony zdrowia, środowiska, pomocy społecznej i bezpieczeństwa.
2) Współpraca z placówkami oświatowymi , kultury i sportu działającymi na terenie Gminy.
3) Przyjmowanie propozycji z poszczególnych placówek pod kątem działalności: dydaktycznej, gospodarczej, organizacyjnej, finansowej i inwestycyjnej.
4) Ocena funkcjonowania przedszkoli i szkół podstawowych.
5) Kierowanie poszczególnych propozycji pod obrady sesji.
6) Udział w realizacji reform oświatowych w Gminie, omawianie działalności poszczególnych szkół
i przedszkoli.
7) Wnioskowanie do Rady Gminy o:
a) poprawę warunków pracy oraz pomocy pracownikom oświaty,
b) realizację i finansowanie zajęć dodatkowych dla uczniów poszczególnych placówek oświatowych,
c) organizację dowozu dzieci do szkół,
d) realizację inwestycji oświatowych.
8) Współpraca z Pedagogami Szkolnymi i Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie udzielania pomocy dzieciom i młodzieży .
9) Współpraca ze szkołami ponadpodstawowymi i uczelniami wyższymi – szukanie wspólnych rozwiązań.
10) Współpraca z Zachodniopomorskim Kuratorem Oświaty i Związkami Zawodowymi.
11) Opiniowanie i rozpatrywanie spraw związanych z działalnością kulturalną na terenie Gminy tj. :
a) świetlic i muzeum,
b) sezonowych obiektów kultury,
c) prowadzenia działalności kulturalnej z możliwością wykorzystania istniejących obiektów.
12) Opiniowanie spraw związanych z gospodarką lokalową .
13) Opiniowanie i rozpatrywanie wydatkowania środków na opiekę społeczną.
14) Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawach wydatkowania środków na zadania w tym zakresie.
15) Współpraca z lokalnymi działaczami kultury .
16) Przyjmowanie i opiniowanie projektów planów finansowych oraz sprawozdań z działalności
i wydatkowania środków od zakładów , jednostek , klubów zajmujących się sportem i turystyką .
17) Współpraca z organizacjami krzewienia kultury fizycznej, sportu, turystyki.
18) Pozyskiwanie inwestorów i sponsorów pod kątem inwestowania w działalność kulturalno-rozrywkową oraz sportowo-rekreacyjną .
19) Rozszerzanie działalności uzdrowiskowej .
20) Dbanie o dziedzictwo kulturowe , zabytki znajdujące się na terenie Gminy.
21) Współpraca ze środowiskiem Kościoła , organizacjami kościelnymi .
22) Opiniowanie spraw i wypracowywanie stanowiska w sprawach służby zdrowia i ekologii, analiza wdrożonych programów bezpieczeństwa publicznego.
23) Przyjmowanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu utrzymania czystości, ładu i porządku, ochrony przeciwpożarowej, zadań wynikających z przepisów o ochronie środowiska oraz gospodarki odpadami - współpraca w tym zakresie z samorządami sąsiednimi.
24) Współpraca z placówkami oświatowymi w sprawach propagowania tych idei wśród dzieci i młodzieży poprzez organizowanie konkursów i imprez tematycznych, współpraca w zakresie prewencji.
25) Współpraca ze służbami realizującymi zadania w zakresie przestrzegania prawa i porządku publicznego, ochrony zdrowia i środowiska: Policją , Strażą Pożarną, Strażą Graniczną, Strażą Gminną, Urzędem Morskim, Służbą Zdrowia, Służbą Sanitarną, Ochrony Wybrzeża , Leśną , Ochrony Środowiska
i Drogową .
26) Podejmowanie działań w zakresie przeciwdziałaniu patologii społecznej, wykluczeniu społecznemu, działań mających na celu przeciwdziałaniu bezdomności, narkomanii i alkoholizmowi, współpraca
w zakresie podnoszenia poziomu zdrowotnego mieszkańców Gminy, rehabilitacji, likwidacji barier dla niepełnosprawnych.
27) Nawiązywanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i innymi organizacjami w zakresie funkcjonowania oświaty , kultury i sportu w Gminie.
Skład komisji
Imię i nazwisko | Funkcja | Przynaleźność | |
---|---|---|---|
1 | Joanna Lewicka | przewodniczący | |
2 | Wojciech Pawluk vel Mikołajczuk | wiceprzewodniczący | |
3 | Krzysztof Cepek | członek | |
4 | Joanna Drzewińska-Dąbrowska | członek | |
5 | Izabela Kogut | członek | |
6 | Marta Kordyńska | członek | |
7 | Magdalena Matusz | członek | |
8 | Rafał Mielcarek | członek |